Programul ACCES - Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale

Orice persoană își poate găsi locul în echipa Kaufland. Toate abilitățile sunt apreciate, iar fiecare rol din cadrul companiei este unul esențial. Angajații sunt cea mai importantă resursă pentru Kaufland și, de aceea, încercăm să fim un angajator exemplar. Eforturile noastre ne-au adus titlul de „Angajator de Top” în ultimii 5 ani consecutivi. În peste 90 de locații Kaufland se regăsește cel puțin un angajat cu dizabilități și ne dorim să continuăm să oferim posturi cât mai diverse dedicate persoanelor cu dizabilități, în toate locațiile Kaufland din România. În acest scop am creat Kaufland ACCES, un program de angajare și integrare în echipa Kaufland, dedicat persoanelor cu dizabilități, demarat în 2019.

Care este misiunea ACCES?

Am lansat programul ACCES (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale) printr-o etapă pilot în luna octombrie 2019. Programul presupune trei direcții esențiale de acțiune:

  • Crearea de canale de recrutare dedicate persoanelor cu dizabilități și promovarea acestor canale către persoanele interesate, potențiali beneficiari sau instituții dedicate persoanelor cu dizabilități.
  • Transformarea Kaufland într-un angajator inclusiv, prin întâmpinarea nevoilor fizice și psihice ale persoanelor cu dizabilități.
  • Comunicare și programe de traininguri interne pentru susținerea integrării noilor colegi în echipa Kaufland.

Programul pilot a inclus găsirea sau crearea pozițiilor adecvate în cadrul Kaufland, demararea procesului de comunicare și recrutare, precum și analizarea procesului integrării noilor colegi în echipă, pentru a identifica schimbările și soluțiile necesare pentru îmbunătățirea acestuia. Primul pas a fost organizarea de traininguri interne pentru echipa Kaufland, care urma să implementeze programul la toate nivelurile. A urmat organizarea a 7 evenimente de popularizare a programului și de recrutare în cele 5 orașe incluse în programul pilot - București, Sibiu, Cluj-Napoca, Timișoara și Craiova - complementate de un program de recrutare care s-a bucurat de susținerea filialelor județene ale DGASPC, precum și de ajutorul mai multor organizații neguvernamentale și asociații din domeniu.

Rezultatele programului pilot ACCES (2019 – 2020)

Locuri de muncă

500 de joburi deschise în magazinele Kaufland (prezente în toate județele țării), în platformele noastre logistice (Ploiești și Turda) și în sediul central din București

Interviuri

213 interviuri de angajare susținute

Oferte de muncă

73 de oferte de muncă propuse

Persoane cu dizabilități angajate

34 de persoane cu dizabilități angajate

Acțiuni viitoare, parte din angajamentul companiei în ceea ce privește integrarea persoanelor cu dizabilități

Implicarea în comunitate a fost mereu unul dintre pilonii activității Kaufland, iar programul ACCES este încă un mod prin care putem aduce valoarea în comunitățile care ne găzduiesc. Suntem impresionați și entuziasmați de rezultatele programului pilot și, în același timp, de faptul că acesta a relevat adevăratele dimensiuni ale efortului necesar pentru integrarea persoanelor cu dizabilități. E o provocare majoră, dar pe care suntem bucuroși să o acceptăm și ne propunem să angajăm în luptă toate resursele și experiența noastră de angajator național. Viitorul programului cuprinde acum următoarele obiective principale:

Obiectivele programului ACCES

Adaptarea spațiilor de lucru Kaufland pentru a mări capacitatea de incluziune a persoanelor cu dizabilități (angajați sau clienți).

Obiectivele programului ACCES

Alocarea de resurse interne pentru adaptarea spațiilor de lucru, astfel încât să devină accesibile pentru cât mai multe categorii de dizabilități, dar și alocarea de resurse pentru școlarizarea propriilor angajați (traininguri interne) și integrarea eficientă a noilor colegi cu dizabilități în echipă.

Obiectivele programului ACCES

Asigurarea integrării persoanelor cu dizabilități si dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe acceptarea diversității și încurajarea ei.

Obiectivele programului ACCES

Asumarea educării în acest sens atât a membrilor propriei echipe, cât și a clienților noștri si a societății în general. Cu cât vor fi mai prezente printre noi și vom face mai vizibile persoanele cu dizabilități, cu atât vom reduce din nivelul de preconcepții asociate acestei categorii de persoane, prezente în rândul populației.

Obiectivele programului ACCES

Transformarea într-un partener de încredere al persoanelor cu dizabilități, dar și al instituțiilor statului și al asociațiilor care au ca activitate integrarea lor în societate.

Obiectivele programului ACCES

Extinderea programului la nivelul întregii companii, atât în toate departamentele, cât și în toate zonele sau orașele țării, în care suntem prezenți cu magazine sau centre logistice.

 

Obiectivele programului ACCES

Angajarea a peste 500 de persoane cu dizabilități până la finalul anului 2021.

 

Obiectivele programului ACCES

Extinderea internațională a programului la nivelul grupului Schwarz.


Ce spun colegii noștri despre noi?

Luminița Hatos, Manager de Magazin

„Atunci când cineva mă întreabă care este principalul motiv pentru care merg la serviciu, răspund, de fiecare dată, la fel de sincer: faptul că sunt înconjurată de o echipă care funcționează ca o familie. O echipă diversă, în care fiecare persoană își găsește locul. Suntem diferiți, iar asta ne ajută să ne completăm și să ducem la bun sfârșit ce avem de făcut. Învățăm unii de la alții - atât profesional, cât și personal.”

Crina Gherghel, Lucrător Comercial. Persoană cu deficiență de auz

„Am ajuns să fiu parte a echipei Kaufland la insistențele unor prieteni, care au aflat despre evenimentul de recrutare organizat în Cluj-Napoca pentru persoanele cu dizabilități, într-un moment în care renunțasem să cred că îmi pot găsi un loc de muncă. Iar azi mă bucur că sunt parte dintr-o echipă unită și că facem treabă bună împreună. N-aș fi zis că o să se lege așa bine lucrurile.”

Ana Lazăr, Lucrător Comercial Case de Marcat/Trezorerie. Persoană cu dizabilitate locomotorie

„Kaufland este locul care m-a ajutat să îmi câștig încrederea în mine. Colegii m-au primit cu brațele deschise, încă din prima zi. Sprijinul și răbdarea consilierului angajaților și al colegilor m-au ajutat să ajung unde sunt acum. Am ajuns să folosesc fără nicio teamă casa de marcat și am înțeles cum funcționează sistemul de pontaj. Sunt lucruri pe care nu credeam că o să le pot face fără ajutor. Viața mea s-a schimbat în bine de când ei mi-au spus primul <Bun venit în echipă!>.”

Delia Gherghel, Lucrător Comercial. Persoană cu deficiență de auz

„Echipa Kaufland este a doua mea familie. Momentul care m-a făcut să îmi dau seama că sunt în locul potrivit a fost cel în care un client nu mi-a vorbit în cel mai prietenos mod, iar una dintre colegele prezente mi-a luat apărarea fără să stea pe gânduri. I-am mulțumit, printr-un mesaj, pentru că așa țin legătura cu ei. La celălalt capăt al mesajului, este mereu cineva care îmi oferă sprijin. Sunt norocoasă.”

Oportunități de angajare

Cum te poți bucura de un loc de muncă pliat abilităților tale? Kaufland este alături de tine. Pas cu pas.

Suntem o companie deschisă, diversă și corectă. Zi de zi, ne străduim să devenim și mai buni în ceea ce facem. Un principiu important al activității noastre este misiunea de a oferi accesul către companie tuturor persoanelor, indiferent de abilitățile pe care le dețin. Suntem în căutarea unor noi colegi, iar locul tău este alături de noi, fie că ai sau nu experiență profesională. Te invităm să faci primul pas și să aplici pentru un loc de muncă la Kaufland, iar noi te vom ajuta să te integrezi într-o echipă în care fiecare rol, inclusiv viitorul tău rol, este unul esențial. O viață socială mai bună, un salariu corect și posibilitatea de a-ți pune abilităție în practică. Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile pe care suntem gata să ți le oferim.

Descoperă posturile noastre vacante, la nivel național, dedicate persoanelor cu dizabilități, aici.

Magazinele Kaufland, centrele logistice sau sediul central din București – Unde îți dorești să lucrezi?

Fie că vrei să lucrezi într-un magazin Kaufland, în centrul logistic din Turda și Ploiești sau în sediul central din București, te așteaptă un loc de muncă potrivit, un salariu corect și o echipă construită ca o familie. Te invităm să consulți lista de mai jos și să aplici pentru locul de muncă pe care ți-l dorești. Pregătit(ă) pentru o experiență plăcută alături de noi?


În căutarea unui job în magazinele Kaufland? Poate ești chiar tu unul dintre viitori noștri colegi.

Pentru că ne dorim să completăm echipa din magazinele Kaufland din întreaga țară cu persoane ca tine, dornice să își pună abilitățile în practică, avem vești bune. Poți aplica chiar acum pentru un post de casier/ă sau lucrător comercial adaptate nevoilor tale. Nu mai sta pe gânduri și aplică.

Casier sau casieră în cadrul magazinelor Kaufland – Cum va arăta o zi de muncă din viața ta?

Dacă ai minim studii medii, disponibilitate pentru un program de lucru part-time, ești o persoană serioasă, amabilă și corectă, te invităm să aplici pentru un loc de muncă la casele de marcat adaptate nevoilor tale.

Cu ce te vei ocupa?

  • Vei asigura gestiunea corectă a numerarului și a produselor la casa de marcat;
  • Vei oferi o servire amabilă și orientată către client;
  • Vei menține curățenia în spațiul de lucru.
Beneficiile pe care le oferim sunt disponibile aici.

Lucrător comercial în cadrul magazinelor Kaufland – Cum va arăta o zi de muncă din viața ta?

Dacă ai studii medii, deschidere pentru a învăța și a evolua, capacitate de organizare și disponibilitate pentru un program de lucru în ture și, în plus, ești o persoană amabilă, serioasă și responsabilă, te invităm să aplici pentru un loc de muncă de lucrător comercial în cadrul magazinelor, adaptat nevoilor tale.

Cu ce te vei ocupa?

  • Vei desfășura activități premergătoare vânzării;
  • Vei respecta procedurile interne privind echipamentul de lucru;
  • Vei elimina ambalajele goale și resturile de marfă din magazine;
  • Vei prelucra marfa și vei aproviziona rafturile conform procedurii;
  • Vei oferi un exemplu pozitiv în comportamentul și reacțiile cu ceilalți colegi.
Beneficiile pe care le oferim sunt disponibile aici.

În căutarea unui job în centrele logistice? Poate ești chiar tu unul dintre viitori noștri colegi.

Pentru că ne dorim să completăm echipa din magazinele Kaufland din întreaga țară cu persoane ca tine, dornice să își pună abilitățile în practică, avem vești bune. Poți aplica chiar acum pentru un loc de muncă adaptat abilităților și nevoilor tale într-unul dintre centrele noastre logistice din Ploiești și Turda. Pregătit(ă) să contribui la succesul companiei?

Analist IT în cadrul Depozitelor Logistice Kaufland din Ploiești și Turda – Cum va arăta o zi de muncă din viața ta?

Dacă ești pasionat(ă) de IT, ai deschiderea de a învăța lucruri noi și o bună capacitate de organizare, te invităm să ni te alături pentru un loc de muncă adaptat nevoilor tale.

Cu ce te vei ocupa?

  • Vei asigura sistemele de prelucrare electronică a datelor pentru sprijinirea fluxului de intrare marfă;
  • Vei clarifica problemele legate de sistemul SAP provenite de la utilizatori;
  • Vei rezolva problemele de IT;
  • Vei instala și configura noile PC-uri.

Beneficiile pe care le oferim sunt disponibile aici.

Analist Gestiune Stocuri în cadrul Depozitelor Logistice Kaufland din Ploiești sau Turda – Cum va arăta o zi de muncă din viața ta?

Dacă ai deschiderea de a învăța lucruri noi și o bună capacitate de organizare, te invităm să ni te alături pentru un loc de muncă în Depozitele Logistice, adaptat nevoilor tale.

Cu ce te vei ocupa?

  • Vei gestiona comenzile puse în sistem de către magazine;
  • Vei verifica stocurile fizic și în sistemul SAP și le vei interpreta sau corecta;
  • Vei bloca articolele și locațiile;
  • Vei întreține articolele, vei face mentenanța layoutului și vei procesa livrările suplimentare;
  • Vei verifica atent cantitățile, modul de împachetare și celelalte caracteristici ale articolelor din depozit;
  • Vei actualiza statusul stocului articolelor controlate, dar și setările din SAP pentru acestea.

Beneficiile pe care le oferim sunt disponibile aici.

Operator Calculatoare în cadrul Depozitelor Logistice Kaufland din Ploiești și Turda – Cum va arăta o zi de muncă din viața ta?

Dacă ai deschiderea de a învăța lucruri noi și o bună capacitate de organizare, te invităm să ni te alături pentru un loc de muncă la casele de marcat adaptate nevoilor tale.

Cu ce te vei ocupa?

  • Vei întocmi documente specifice repecepției sau restituirii calitative și cantitative a mărfurilor și te vei ocupa de înregistrarea acestora în sistemul SAP;
  • Vei arhiva documente din recepție conform procedurilor Kaufland;
  • Vei pune la dispoziția Managerului statisticile și/sau rapoartele zilnice, săptămânale sau lunare corespunzătoare activității desfășurate;
  • Vei confirma restituirea și depozitarea internă a mărfurilor, inclusiv prelucrarea lor în sistemul SAP;
  • Vei completa și trimite situația cu cauzele retururilor din recepție.
Beneficiile pe care le oferim sunt disponibile aici.

Manipulant Marfă Sortare și Retur Produse în cadrul Depozitelor Logistice Kaufland din Ploiești și Turda – Cum va arăta o zi de muncă din viața ta?

Dacă ai deschiderea de a învăța lucruri noi și o bună capacitate de organizare, te invităm să ni te alături pentru un loc de muncă în Depozitele Logistice, adaptat nevoilor tale. Cu ce te vei ocupa?

Cu ce te vei ocupa?

  • Vei verifica zona cu paleții primiți retur din departamentul Ambalaje;
  • Vei primi documentația de la gestionarul returului;
  • Vei sorta marfa;
  • Vei depozita marfa în locațiile special amenajate.
Beneficiile pe care le oferim sunt disponibile aici.

Aplică pentru un job la Kaufland în câțiva pași simpli și bucură-te de sprijinul necondiționat al echipei!

Primul pas este să descoperi locul de muncă cel mai potrivit pentru tine. Apoi, te invităm să aplici, iar noi vom reveni cu un răspuns către tine în cel mai scurt timp. Pentru orice dificultate pe care o întâmpini în timpul procesului de aplicare, suntem aici să te ajutăm. Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi:

1. Identificarea unui loc de muncă vacant potrivit abilităților tale

Poți consulta lista locurilor de muncă la link-ul de aici.

2. Trimiterea aplicației către noi

Ai la dispoziție mai multe posibilități de a aplica pentru un loc de muncă la Kaufland. Poți afla mai multe despre fiecare din rândurile de mai jos.

Candidatură cu autentificare:

Îți creezi un cont personal, folosind o adresă de e-mail și o parolă. Astfel, vei putea vizualiza statusul candidaturii/candidaturilor tale, vei încărca documente, vei actualiza datele din profil sau îți vei putea retrage candidatura.

Candidatură fără autentificare:

Vei putea trimite către noi doar datele necesare (*câmpurile obligatorii) candidaturii tale. Această modalitate de aplicare este mai rapidă, dar nu vei avea posibilitatea de a modifica ulterior datele din candidatura trimisă.

Dacă ai întrebări suplimentare cu privire la oportunitățile de carieră sau procesul de recrutare, poți completa oricând formularul nostru de contact disponibil aici. La celălalt capăt al paginii, este prezent mereu unul dintre colegii noștri, gata să te ajute.

Suplimentar, ne poți trimite CV-ul tău la adresa cariere@kaufland.ro, într-un mail în care te rugăm să menționezi și postul pentru care îți dorești să aplici. Poți verifica lista posturilor noastre vacante aici.

3. Confirmare automată de primire a aplicației tale

Imediat ce aplicația ta a fost trimisă către noi, în primă fază, vei primi un răspuns care îți va confirma primirea. Urmează apoi procesul de selecție, în urma căruia vei primi un răspuns individual.

4. Selecția candidaților

Procesul de selecție durează între 2 și 4 săptămâni de la primirea aplicației tale. Acastă durată poate varia, însă colegii noștri din echipa de recrutare te vor informa pe toata durata selecției despre stadiul în care se află procesul de recrutare. În cazul în care profilul tău se va dovedi a fi unul potrivit, următorul pas va fi să îți transmitem o invitație la o discuție mai detaliată în cadrul unui interviu.

5. Interviul

5.1. Cum se va desfășura interviul?

În cadrul interviului, vom avea ocazia să ne cunoaștem și să detaliem activitățile de bază pentru locul de muncă respectiv, să aflăm mai multe despre pregătirea, experiența sau abilitățile tale, dar și să ne dăm seama dacă așteptările tale profesionale sunt potrivite cu beneficiile pe care noi le oferim. Ne dorim să comunicăm transparent, în așa fel încât să ne putem lua cea mai bună decizie împreună.

În plus, în funcție de gradul de dizabilitate, poți beneficia de un însoțitor personal, care îți poate fi alături la interviu, pentru o comunicare eficientă cu intervievatorul. 

5.2. Documente suplimentare necesare

În funcție de cerințele locului de muncă pentru care ai aplicat, procesul de selecție poate presupune un ghid de interviu, prin care ne propunem să evaluăm în profunzime compatibilitatea competențelor tale cu nevoile noastre.

Odată ce selecția va fi finalizată, vom avea nevoie de câteva referințe suplimentare. Ne dorim să aflăm mai multe detalii despre tine, punctele forte, abilitățile care pot fi dezvoltate. Și mai important, vrem să ne asigurăm că încadrarea ta pentru postul pentru care ai aplicat este adaptată și compatibilă cu nevoile tale.

6. Oferta și semnarea contractului

După susținerea interviurilor, Managerul va selecta candidatul cel mai potrivit. Dacă ești chiar tu candidatul de care echipa Kaufland are nevoie, colegii noștri din echipa de recrutare te vor contacta și îți vor oferi răspunsul care cuprinde condițiile de angajare.

Ulterior, dacă decizi să mergi mai departe alături de noi, vei fi invitat(ă) să parcurgi următorul pas și anume evaluarea din punct de vedere medical (Medicina Muncii). În această etapă, vei avea nevoie de actele care dovedesc încadrarea ta într-unul dintre gradele de handicap, precum și de alte documente justificative pentru tipul de handicap.

Imediat după primirea avizului medical din cadrul cabinetelor de Medicina Muncii, parteneri ai Kaufland (Clinica Polisano și Clinica Anima), vei primi oferta de angajare, care va cuprinde informații relevante precum salariul și benefiicile de care vei avea parte în noua ta echipă.

Urmează apoi semnarea propriu-zisă a contractului individual de muncă, în conformitate cu prevederile Codului Muncii. În condițiile în care vei fi angajat cu normă de muncă întreagă sau parțială și dacă beneficiezi de o pensie de handicap (nu o pensie de invaliditate care nu se poate cumula cu beneficiile salariale), acest beneficiu social nu va fi afectat și vei beneficia de el în continuare.

Acum este momentul să îți spunem că echipa Kaufland are nevoie de oameni ca tine – implicați, pasionați și dornici să își pună abilitățile în practică. Mult succes!

Cauți un job? 

Descoperă care sunt posturile noastre disponibile. 

Profilul tău 

Creează-ți un cont pentru a beneficia de oportunitățile noastre în carieră.

Contactează-ne 

Ai întrebări pentru noi? Echipa de recrutare este aici pentru a-ți răspunde la întrebări.